Strategia Muzeum

Strategia Muzeum Łazienki Królewskie została wypracowana przez pracowników Muzeum przy wsparciu zewnętrznego facylitatora, Jakuba Puzyny.

Proces rozpoczął się od prac zespołu złożonego z wybranych pracowników z różnych obszarów, którzy stworzyli pierwszą wersję strategii. Głównym dokumentem wyznaczającym ramy procesu strategicznego był obowiązujący "Program działania Muzeum Łazienki Królewskie na lata 2023-2028", ale praca nad strategią uwzględniała również wyniki badań jakościowych nad kondycją marki oraz ilościowych badań potencjału Muzeum Łazienki Królewskie, wykonanych przez firmę zewnętrzną w 2023 r. Kontekst pracom nad strategią nadały dokumenty: Ustawa o muzeach z dnia 21 listopada 1996 r., zarządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 22 grudnia 2017: poz. 91 i poz. 92 Dziennika Urzędowego MKiDN oraz statut Muzeum.

Wypracowany dokument, po konsultacji z dyrekcją i akceptacji zespołu pracującego nad jego kształtem, został przedstawiony wszystkim pracownikom Muzeum, którzy mogli zgłosić uwagi do dokumentu w wyznaczonym terminie.

Sposób pracy nad dokumentem strategii zakładał, że plan operacyjny (dotyczy sposobu wdrażania i realizacji strategii) będzie opracowywany przez zespoły złożone ze zgłaszanych każdorazowo pracowników z poszczególnych obszarów, a konkretne działania będą wyznaczane na okres kilku miesięcy. Dzięki czemu praca nad celami operacyjnymi jest procesem ciągłym, podlegającym dyskusji, dający możliwość reagowania na zmiany, a każdy pracownik ma szansę wziąć udział w ich wyznaczaniu.

STRATEGIA MUZEUM ŁAZIENKI KRÓLEWSKIE NA LATA 2024-2028 (FORMAT PDF - 0,2 MB)