Specjalista ds. rozliczeń w Dziale Finansowo-Księgowym

Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie
ul. Agrykola 1, 00-460 Warszawa

poszukuje osoby na stanowisko: Specjalista ds. rozliczeń w Dziale Finansowo-Księgowym

Miejsce wykonywania pracy: Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie, ul. Agrykola 1
Wymiar etatu: cały etat

Rodzaj umowy: umowa o pracę

Wymagania:

  1. Wykształcenie - średnie lub wyższe w obszarze ekonomii, rachunkowości i finansów;
  2. Staż pracy: co najmniej 5 lat w przypadku wykształcenia średniego lub co najmniej 2 lata w przypadku wykształcenia wyższego, w tym co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych w obszarze ksiąg rachunkowych;
  3. Znajomość przepisów prawa podatkowego, ustawy o rachunkowości, ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, ustawy o finansach publicznych oraz przepisów o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych;
  4. Umiejętność analitycznego myślenia i pracy w zespole;
  5. Samodzielność w wyznaczaniu i realizacji zadań;
  6. Dobra znajomość programu MS Excel;
  7. Posiadanie obywatelstwa polskiego;
  8. Korzystanie z pełni praw publicznych;
  9. Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

Dodatkowe atuty:

  1. Znajomość systemu finansowo-księgowego enova365;
  2. Znajomość elektronicznego obiegu dokumentów EZD.

Zakres obowiązków:

  1. Kontrola zgodności otrzymanych dokumentów finansowych z budżetem zadaniowym;
  2. Monitorowanie wykonania budżetu zadaniowego Muzeum;
  3. Realizacja korekt i rozliczeń w budżecie zadaniowym;
  4. Dokonywanie opisów analitycznych dokumentów finansowo-księgowych w systemie księgowym do odpowiednich budżetów działów;
  5. Weryfikacja, rejestracja Informacji o zamiarze dokonania wydatku w systemie informatycznym;
  6. Rozliczenia finansowe otrzymanych dotacji wg załączników do poszczególnych umów, wg okresów sprawozdawczych do Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego;
  7. Współpraca z działami Muzeum dot. rozliczeń dot. kwestii merytorycznych otrzymanych dotacji wg załączników do poszczególnych umów, zgodnie z okresami sprawozdawczymi do Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego;
  8. Współudział w sporządzaniu analiz z wykonania budżetu zadaniowego Muzeum;
  9. Współudział w przygotowaniu projektu budżetu zadaniowego Muzeum na podstawie danych opracowywanych przez kierowników ośrodków, działów i oddziału;
  10. Udział w przygotowaniu projektu budżetu składanego do Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego na podstawie przyznanych limitów i zawartych umów dotyczących przyznanych środków finansowych;
  11. Współudział przy rozliczeniu środków finansowych poza dotacjami z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego;
  12. Bieżące konsultacje i doradztwo dla pracowników innych działów w zakresie:
    • procedur realizacji budżetu zadaniowego Muzeum,
    • rozliczania płatności i limitów jakie pozostały do wykorzystania w ramach poszczególnych budżetów działów;
  13. Sporządzanie i składanie do Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego zapotrzebowania na wydatki  budżetowe zgodnie z  harmonogramem - System Obsługi Kultury (SOK);
  14. Prowadzenie rejestru umów kosztowych, sprzedaży i porozumień zawartych przez Muzeum;
  15. Przygotowanie dokumentów bankowych, zgodnie z potrzebami - współpraca z bankiem w zakresie bieżącej obsługi;
  16. Monitoring depozytów złożonych w MŁK;
  17. Rozliczanie delegacji krajowych i zagranicznych;
  18. Prowadzenie księgowej gospodarki magazynowej;
  19. Sprawdzanie otrzymanych faktur kosztowych pod względem kompletności dokumentów oraz pod względem formalno-rachunkowym;
  20. Dekretowanie i ewidencjonowanie  faktur zakupu w tym faktur zaliczkowych i komisowych oraz pozostałych dokumentów kosztowych;
  21. Prowadzenie w sposób chronologiczny rejestrów zakupowych oraz kompletowanie i archiwizacja dokumentów księgowych;
  22. Uzgadnianie szczegółowej analityki kont księgowych;
  23. Sporządzanie niezbędnych dokumentów księgowych;
  24. Dostarczanie Kierownictwu Muzeum danych niezbędnych do planowania działalności Muzeum oraz do podejmowania decyzji finansowych i gospodarczych
  25. W przypadku nieobecności zastępstwo na stanowisku: Specjalisty ds. ekonomicznych;
  26. Przestrzeganie zarządzeń Muzeum;
  27. Wykonanie innych prac zleconych przez przełożonego w zakresie stosownych kwalifikacji.

Muzeum oferuje:

  1. Pakiet socjalny;
  2. Możliwość zakupu przez pracowników pakietu ubezpieczenia na życie;
  3. Możliwość rozwoju zawodowego, możliwość podnoszenia kompetencji zawodowych poprzez uczestnictwo w szkoleniach i kursach;
  4. Pracę w prestiżowej instytucji kultury kształtującej standardy polskiego muzealnictwa.

Osoby zainteresowane prosimy o przesłanie CV i listu motywacyjnego na adres mailowy: rekrutacja@lazienki-krolewskie.pl, temat: "Specjalista ds. rozliczeń" lub pocztą na adres: Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie, ul. Agrykola 1, 00-460 Warszawa, z dopiskiem na kopercie "Specjalista ds. rozliczeń".

Czas przyjmowania zgłoszeń: do 21.03.2025 r.

Uprzejmie informujemy, że skontaktujemy się z wybranymi osobami po 24 marca 2025 r.

Podanie danych osobowych innych niż imię, nazwisko, dane kontaktowe, data urodzenia, historia zatrudnienia i przebieg edukacji, nie jest niezbędne do wzięcia udziału w rekrutacji. Jeżeli podają Państwo takie dane w CV, prosimy o zawarcie w nim następującej, dobrowolnej zgody:

"Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niniejszego postępowania rekrutacyjnego przez Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie (ul. Agrykola 1, 00-460 Warszawa), (zgoda obejmuje dane wykraczające poza zakres niezbędny do wzięcia udziału w prowadzonej rekrutacji, tj. poza imieniem, nazwiskiem, danymi kontaktowymi, datą urodzenia, historią zatrudnienia oraz przebiegiem edukacji). W każdej chwili mogę wycofać zgodę bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem".

Jeżeli oczekują Państwo, że Państwa kandydatura będzie brana pod uwagę w przyszłych rekrutacja, prosimy o zawarcie w CV następującej, dobrowolnej zgody:

"Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb przyszłych procesów rekrutacyjnych prowadzonych przez Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie (ul. Agrykola 1, 00-460 Warszawa) przez okres najbliższych 6 miesięcy. W każdej chwili mogę wycofać zgodę bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem".

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych:

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: "RODO") informujemy, że:

Administrator Danych Osobowych

Administratorem Twoich danych jest Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie, adres: ul. Agrykola 1, 00-460 Warszawa wpisane do Rejestru Instytucji Kultury prowadzonego przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pod nr 108/2018 ("Administrator Danych").

Inspektor ochrony danych

W sprawach związanych z ochroną danych osobowych można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych za pośrednictwem: poczty elektronicznej pod adresem e-mail: iod@lazienki-krolewskie.pl lub poczty tradycyjnej, pod adresem siedziby administratora danych.

Cele i podstawy przetwarzania

Przetwarzamy Twoje dane osobowe:

  1. W zakresie imienia, nazwiska, danych kontaktowych, daty urodzenia, historii zatrudnienia i przebiegu edukacji w celu podjęcia czynności niezbędnych do przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego oraz zawarcia umowy, na Państwa żądanie (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
  2. W razie udostępnienia przez Kandydata innych danych niż wskazane w pkt. a) powyżej - na podstawie jego zgody, w celu realizacji procesu rekrutacyjnego (art. 6 ust. 1 lit. a RODO, a w razie udostępnienia danych szczególnej kategorii, także art. 9 ust. 2 lit. a RODO);
  3. W celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora polegającego na ustaleniu, dochodzeniu lub obronie przed takimi roszczeniami (art. 6 ust. 1 lit. f RODO, a w razie udostępnienia danych szczególnej kategorii, także art. 9 ust. 2 lit. f RODO);
  4. W przypadku wyrażenia dodatkowej zgody - na potrzeby uwzględnienia przy przyszłych rekrutacjach (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).

Odbiorcy danych osobowych

Odbiorcami Twoich danych osobowych mogą być:

  1. Firmy świadczące usługi lub dostarczające rozwiązania informatyczne;
  2. Firmy świadczące usługi kurierskie i pocztowe;
  3. Kancelarie prawne.

Przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy powierzenia i wyłącznie zgodnie z naszymi jako Administratora poleceniami.

Czas przetwarzania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od zakończenia procesu rekrutacji, a w przypadku wyrażenia przez Kandydata zgody na wykorzystanie danych osobowych na potrzeby przyszłych postępowań rekrutacyjnych przez okres 6 miesięcy od zakończenia bieżącego procesu rekrutacji. W razie uzasadnionej informacji o możliwości wystąpienia roszczeń, dane osobowe będą także przechowywane do upływu terminów ich przedawnienia. W przypadku przetwarzania opartego na zgodzie dane będą przechowywane nie dłużej niż do czasu wycofania zgody.

Prawa osób, których dane dotyczą

Przysługuje Ci (w sytuacjach wskazanych przepisami RODO):

  1. Prawo dostępu do danych;
  2. Prawo żądania sprostowania danych;
  3. Prawo do usunięcia danych;
  4. Prawo do ograniczenia przetwarzania;
  5. Prawo do wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją, zgodnie z art. 21 RODO;
  6. W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Twoich danych osobowych jest zgoda wyrażona na podstawie przepisów RODO - prawo do wycofania takiej zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, którego dokonano przed jej wycofaniem;
  7. Prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), gdy uznasz, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy RODO.

Czy musi podawać swoje dane osobowe?

Podanie danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, danych kontaktowych, daty urodzenia, historii zatrudnienia i przebiegu edukacji przez Kandydata jest dobrowolne, lecz niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie innych danych jest dobrowolne i nie jest niezbędne do udziału w postępowaniu rekrutacyjnym.

Zautomatyzowane przetwarzanie, w tym profilowanie

Twoje dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania), mogący wywoływać wobec Ciebie skutki prawne lub w podobny sposób istotnie wpływać na Twoją sytuację.