Niezwykłe bogactwo Łazienek Królewskich to źródło natchnienia dla wielu artystów. Jeśli chcesz tworzyć ilustracje, inspirowane kolekcjami sztuki i zabytkowymi przestrzeniami, weź udział w naszych warsztatach.

Bujne kwiaty, wielobarwne pawie, żakardowe obicia foteli, precyzyjne grafiki, świetliste żyrandole i mnóstwo innych materialnych drobiazgów można ująć nie tylko w słowa czy zdania, lecz także w obrazy. Na warsztatach artystycznych zainspirujemy się, porozmawiamy i stworzymy ilustracje, które będą mogły stać się źródłem inspiracji, wykorzystywanym w pracy twórczej.

Wspólnie poszukamy sposobów, jak szukać natchnienia w kolekcjach i zabytkowych przestrzeniach Łazienek Królewskich. Poznamy warsztat pracy ilustratora, a w trakcie realizacji poszczególnych zadań weźmiemy udział w sesji Q&A, z możliwością swobodnego zadawania pytań, związanych z powstawaniem ilustracji.

TERMINY I TEMATY SPOTKAŃ:

26 listopada - Skąd się biorą pomysły?
Jak przebiega proces twórczy artysty ilustratora? Porozmawiamy o myśleniu w ilustracji, inspiracjach i o tym, czy na dobre pomysły można wpaść w wannie. Podpowiemy, w jaki sposób można nowocześnie interpretować klasykę, a także czy przystoi stosować śmiałe rozwiązania graficzne, opierając się na tradycyjnych technikach graficznych, jakimi są ekslibrisy.

3 grudnia - Szkice i bazgroły
Szybkie kreślenie pomysłów kontra dopieszczone obrazki. Szkicowanie może mieć różny stopień szczegółowości. Poznamy zalety różnych form rejestracji i zapisu myśli oraz naszkicujemy sceny z fikcyjnej książki o bohaterach łazienkowskich ogrodów.

10 grudnia - Rysujemy, aż skończymy
Jak wygląda podsumowanie procesu ilustracyjnego? W jaki sposób skupić się na ostatecznym wyglądzie prac? Wykonamy finalną wersję ilustracji, interpretującej hasło łączące pewien znany grecki mit z Łazienkami Królewskimi.


Prowadzący:
Maciek Łazowski - ilustrator freelancer. Specjalizuje się w ilustracji prasowej i dziecięcej, choć jego prace pojawiały się również na plakatach, w książkach, reklamach, grach planszowych i na ścianach. Do grona jego klientów zaliczają się m.in. Newsweek Psychologia, Świerszczyk, National Geographic, Danone, HBO, Egmont, Škoda i PlayStation.