Nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych zapraszamy na warsztaty łączące w sobie sztukę i naturę. Niezwykły świat przyrody łazienkowskich ogrodów zainspiruje nas do stworzenia własnych dzieł.

W pierwszej części spotkania udamy się na spacer po historycznych ogrodach Łazienek Królewskich. Poznamy ich niezwykłość w kontekście bioróżnorodności, a także zmienności form i kształtów poszczególnych elementów przyrodniczych. Następnie w sali warsztatowej Centrum Edukacji Ekologicznej każdy będzie mógł spróbować swoich sił w wykonywaniu linorytu. Sporządzimy własne matryce, dzięki czemu uzyskamy unikatowe, barwne odbitki graficzne.


Paulina Organiściak-Kwiatkowska - z wykształcenia biolożka i edukatorka przyrodnicza. W Łazienkach Królewskich pracuje jako specjalistka ds. edukacji, zajmująca się koordynacją programów dla szkół i przedszkoli, a także prowadzeniem i koordynacją zajęć o tematyce przyrodniczej. W pracy edukatorskiej stara się pobudzać wiele zmysłów, działać sensorycznie. Doświadczenie zdobywała przede wszystkim w pracy w muzeach: Muzeum Domu Urodzenia Fryderyka Chopina w Żelazowej Woli, Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie oraz Muzeum Łowiectwa i Jeździectwa w Warszawie, a także prowadząc zajęcia przyrodnicze z projektu "Ich miasto", współorganizowanego przez Akademię Dzikiej Ochoty oraz Zarząd Zieleni m.st Warszawy, oraz pracując w firmie mBiologia. Jest autorką kilku tekstów popularnonaukowych, m.in. w czasopiśmie "Przyroda Polska".

Dorota Stelmaszczyk-Szwed - doświadczona edukatorka muzealna, malarka, graficzka. W Muzeum Łazienki Królewskie od wielu lat prowadzi lekcje muzealne oraz warsztaty dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Ma również doświadczenie w realizacji zajęć dla osób z niepełnosprawnościami oraz zagrożonych wykluczeniem społeczno-kulturowym. Jest współautorką licznych cyklów artystycznych dla dzieci i młodzieży w Muzeum Łazienki Królewski,e m.in.: "Warsztat artysty", "Mały szkicownik", "Wielokształty", "Kontrasty" czy "Sztuka wyobraźni". W pracy edukatora ceni przede wszystkim wymianę myśli i pozytywnej energii, a także kreatywne podejście do zadań. Potrafi dostosować narzędzia pracy do różnorodnych grup odbiorców. Pracę warsztatową uważa za niezwykle inspirującą oraz twórczą i stara się przekazać takie podejście uczestnikom zajęć.