Logotyp
Logo Łazienek Królewskich zaprojektował artysta grafik Michał Batory, jeden z najbardziej cenionych plakacistów na świecie. Od 1987 r. mieszka i pracuje w Paryżu. Tworzy oprawę graficzną dla prestiżowych teatrów oraz instytucji kultury. Jest laureatem wielu nagród, m.in. na Międzynarodowym Festiwalu Plakatu w Chaumont (Nagroda Publiczności 1996, I Nagroda 2004) czy na Międzynarodowym Biennale Plakatu w Meksyku (2010), a jego prace były wystawiane w galeriach na całym świecie, w tym w Les Arts Décoratifs w Luwrze.
W wywiadzie dla "Dużego Formatu" pt. "Twarz z torebki" Michał Batory opowiedział Katarzynie Bielas o swojej twórczości i związkach z Francją. Pytany o nowe logo Łazienek Królewskich, które zastąpiło rysunek Pałacu na Wyspie, artysta stwierdził, że zaprojektował je jako liść przechodzący w koronę. - Dla mnie Łazienki to przede wszystkim park, a więc coś organicznego, ścieżki, po których kiedyś chodził król. Liście zmieniają kolor, więc logo jest w sześciu barwach, dla każdego działu - dyrekcji, ogrodników, administracji... - powiedział Michał Batory.
Liść, który był inspiracją przy projektowaniu, jak się okazuje, nie pochodzi z łazienkowskich ogrodów, ale został przez grafika odkryty we Francji. - Znalazłem go i zerwałem w Paryżu, koło domu, miał naturalną koronę. Liść musi żyć, nie mogłem wozić go w pojemniku z lodem z Warszawy, żeby sfotografować w Paryżu. W Łazienkach jest wiele gatunków drzew i roślin, a ten liść mógłby rosnąć wszędzie - opowiada artysta.
Plakaty Michała Batorego są niezwykle mocne w przekazie - choć przedstawiają przedmioty codzienne, to wydają się surrealistyczne i poetyckie. Charakterystyczne dla projektów artysty humor i metafora uzyskiwane są dzięki autorskiej technice montażu.