Zapraszamy do oglądania wystawy, zorganizowanej z okazji 5-lecia "Forbes Women Polska". Ekspozycja składa się z 19 wybranych okładek magazynu, prezentujących kobiety biznesu, nauki i sztuki oraz mistrzynie sportu i dziennikarki.
Wystawa, prezentowana w Galerii Plenerowej przy Al. Ujazdowskich, to podsumowanie ostatnich pięciu lat "Forbes Women Polska". Redakcja pokazuje, jakie tematy zajmowały bohaterki magazynu, i odpowiada na pytanie, jaką drogę przeszliśmy jako społeczeństwo w dążeniu do równości, różnorodności i praw kobiet w Polsce.
Ekspozycja składa się z 19 wybranych okładek, prezentujących bohaterki "Forbes Women Polska" - kobiety, które są wzorami do naśladowania. Są wśród nich przedstawicielki biznesu, nauki i sztuki, mistrzynie sportu oraz dziennikarki. Każda plansza zawiera inspirujące cytaty z przeprowadzonych z nimi wywiadów. Wystawę zamyka lustro imitujące okładkę magazynu, w którym zwiedzający mogą zrobić sobie zdjęcie do mediów społecznościowych.
Wystawę stworzyła Aleksandra Karasińska, a zaprojektowała Magdalena Mamajek-Mich, dyrektorka artystyczna "Forbes Women Polska". Prezentowane okładki są wynikiem współpracy redakcji z wieloma wybitnymi fotografkami i fotografami.
- Dziś, w czasach, gdy Polki coraz bardziej stanowczo domagają się równości, nasza wystawa przypomina o wspaniałych kobietach, które nas inspirują do działania - mówi Aleksandra Karasińska, dyrektorka Fundacji Ringier Axel Springer Polska, była redaktorka naczelna "Forbes Women Polska".
"Forbes Women Polska" to magazyn, portal, kilka sezonów podcastów i wiele inicjatyw wspierających Polki w ich zawodowych dążeniach, aspiracjach i wyborach. W trudnych pandemicznych chwilach stworzono online dyskusyjny klub książkowy dla podtrzymania więzi, a po wybuchu wojny spotkania polskich i ukraińskich przedsiębiorczyń i liderek.
"Forbes Women" wymyśliła Moira Forbes, dziennikarka, wnuczka Malcolma Forbesa, założycielka pisma. W pierwszym wydaniu polskiej edycji magazynu opowiedziała o tym, że chciała stworzyć platformę dla kobiet do nawiązywania kontaktów i wymiany doświadczeń pomagających w osiąganiu sukcesu. Od 5 lat polska edycja magazynu realizuje tę misję, a społeczność "Forbes Women" to coś więcej niż magazyn: to kampanie społeczne, wielkie konferencje i małe spotkania klubowe, podczas których możemy się wzajemnie inspirować i dzielić wiedzą. Dziś "Forbes Women" jest społeczno-biznesową platformą przywództwa, sprawczości i mocy Polek.