"Myślę o Wiśle" - pod takim hasłem powstawały plakaty zgłoszone w tegorocznej edycji konkursu Galerii Plakatu AMS. Nagrodzone prace będzie można oglądać od 20 lutego 2017 r. w Galerii Plenerowej przy Al. Ujazdowskich.
Uczestnicy konkursu projektowali plakaty, które mają pomóc budować markę Wisły - jej historyczny, kulturowy i ekonomiczny potencjał - z okazji przypadającej w tym roku 550. rocznicy pierwszego wolnego flisu tą rzeką.
- Temat konkursu okazał się nie tak łatwy, jak się wydawał. Członkowie jury długo dyskutowali, któremu plakatowi należy się główna nagroda. Pogodził nas prezes Fundacji "Ja Wisła", przekonując do zwycięskiej pracy - mówi prof. Janusz Górski, kurator Galerii Plakatu AMS.
Autorem nagrodzonego projektu "Wisła wciąga" jest Nikodem Pręgowski, absolwent Wydziału Sztuk Pięknych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. - Ten plakat przykuł moją uwagę już podczas pierwszego oglądania prac nadesłanych na konkurs, a było ich kilkaset. Jest jak znak drogowy: mocny, klarowny i czytelny. Działa jak dobry snajper, strzela raz i trafia - podkreśla Przemysław Pasek, członek jury, prezes Fundacji "Ja Wisła".
W konkursie przyznano także wyróżnienia, które otrzymali: Dominika Czerniak-Chojnacka, Paulina Kozicka, Karolina Lubaszko i Wojciech Mazur. Najlepszy plakat - zdaniem internautów - wykonał Jarosław Kozioł.
Konkursowe prace oceniło jury w składzie: Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS, Edgar Bąk, grafik, Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie, Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS, Rafał Nagiecki, Design Department Executive Director Saatchi & Saatchi Interactive Solutions, Przemysław Pasek, prezes Fundacji "Ja Wisła", oraz Marcin Władyka, grafik projektant.
Galeria Plakatu AMS powstała w kwietniu 2004 r. Jest projektem non-profit, którego celem jest rozbudzenie społecznego zainteresowania reklamą zewnętrzną, promowanie polskiego, dobrze zaprojektowanego plakatu oraz zbliżenie środowisk reklamowego i akademickiego. Głównym punktem projektu są otwarte konkursy na plakat o tematyce społecznej i kulturalnej. Biorą w nich udział przede wszystkim studenci szkół artystycznych oraz młodzi graficy-projektanci.