"Barok w Teatrze Królewskim". Nowy cykl muzyczny w Łazienkach
Arie i duety operowe Georga Friedricha Haendela wybrzmiały podczas koncertu "Furie d’amore”, który zainaugurował cykl "Barok w Teatrze Królewskim" Warszawskiej Opery Kameralnej. Będzie się on odbywał w Łazienkach Królewskich przez najbliższych kilka miesięcy. - Chcemy, aby Warszawa stała się centrum sztuki barokowej. Łazienki są idealnym miejscem do zrealizowani tej idei - mówi Lilianna Stawarz, pomysłodawca przedsięwzięcia.
Podczas koncertu "Furie d’amore" wystąpili znakomici soliści Warszawskiej Opery Kameralnej: Marta Boberska (sopran), Anna Radziejewska (mezzosopran), Jan Jakub Monowid (alt) i Artur Janda (bas). Towarzyszył im zespół Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej Musicae Antiquae Collegium Varsoviense, pod kierownictwem muzycznym Lilianny Stawarz.
Artyści wykonali arie i duety z dzieł Georga Friedricha Haendla, jednego z najwybitniejszych kompozytorów późnego baroku, twórcy licznych gatunków muzycznych. Były to utwory z kilku wybranych oper, opiewające miłość w różnych odcieniach. - Można pokusić się o stwierdzenie, że gdyby Haendel żył w dzisiejszych czasach, byłby wziętym psychoanalitykiem, uzdrowicielem i znawcą duszy ludzkiej - podkreślali organizatorzy koncertu, dodając, że jego muzyka to "duża dawka piękna i emocji".
Muzyka G.F. Haendela zainaugurowała cykl "Barok w Teatrze Królewskim" Warszawskiej Opery Kameralnej. Obejmie on wydarzenia: koncerty, przedstawienia operowe i balet, których ideą jest zaprezentowanie muzyki barokowej. - Chcemy, aby Warszawa stała się centrum sztuki barokowej. Łazienki są przepięknym miejscem, idealnym do zrealizowani tej idei. I na to zasługują - mówi Lilianna Stawarz, Kierownik Artystyczny Opera/Barok Warszawskiej Opery Kameralnej i pomysłodawca przedsięwzięcia.
Program cyklu "Barok w Teatrze Królewskim" wzbogaci taniec Baletu Dworskiego "Cracovia Danza”, kierowanego przez Romanę Agnel, który specjalizuje się w odtwarzaniu tańców historycznych.
We wszystkich wydarzeniach udział weźmie Zespół Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej Musicae Antiquae Collegium Varsoviense (założony przez Stefana Sutkowskiego w 1957 r.). W jego skład wchodzą obecnie młodzi muzycy, którzy odbyli studia na czołowych europejskich uczelniach w dziedzinie muzyki dawnych epok i doskonale posługują się kopiami historycznych instrumentów. Bardzo bogate i stale powiększane instrumentarium pozwala na wykonywanie, zgodne z wymogami dawnego stylu, repertuaru z ok. 1600 roku, poprzez dojrzały barok i okres klasyczny.
PROGRAM CYKLU "BAROK W TEATRZE KRÓLEWSKIM"
3 stycznia 2016 r., godz. 18 - koncert noworoczny: "Barocco Divina", arie z oper A.Vivaldiego i G. F. Haendla.
Olga Pasiecznik - sopran; Anna Radziejewska - mezzosopran; Artur Janda - bas; tancerze - Justyna Piwnicka, Mariusz Karpiński; choreografia - Justyna Piwnicka; Musicae Antiquae Collegium Varsoviense - pod kierownictwem muzycznym Lilianny Stawarz; reżyseria - Jerzy Lach.
26, 27, 28 lutego 2016 r.
Spektakl "La Serva Padrona” Giovanniego Battisty Pergolesiego - Scena Marionetek Warszawskiej Opery Kameralnej.
30 kwietnia 2016 r.
"Balet o kawie” - spektakl baletowo-pantomimiczny w wykonaniu Baletu Dworskiego "Cracovia Danza" oraz Zespołu Instrumentów Dawnych WOK Musicae Antiquae Collegium Varsoviense, dyrygent - Władysław Kłosiewicz.
29 maja 2016 r.
"Balette de la Musique” - spektakl baletowo-pantomimiczny w wykonaniu Baletu Dworskiego "Cracovia Danza" oraz Zespołu Instrumentów Dawnych WOK Musicae Antiquae Collegium Varsoviense, dyrygent - Marco Vitale.